חוקים, ערבים ותקשורת

ג'ף ז"ל. לא חזק בתקינות פוליטית.

ג'ף ז"ל. לא חזק בתקינות פוליטית.

אם התקשורת הישראלית היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, אז הכלב הזה מתנהג הפוך לגמרי מכלבי האהוב ג'ף (ז"ל) או רוב הכלבים הישראלים. ג'ף הבוקסר היה כלב ידידותי להפליא, עדין  נפש ומאוד חברותי, עד שזה הגיע לערבים. אם הוא התחיל לנבוח בפראות וכל כלבי השכונה הצטרפו לנביחות מלחמה, אז היה ברור שערבי נמצא באזור. לא יודע למה ואיך זה עובד אבל זה ככה. התקשורת הישראלית פועלת הפוך, נובחת על כולם אבל שותקת שערבי מצפצף על החוק.

תתארו לעצמכם מועמד לכנסת המפרסם שהוא עובר על חוקי הבניה, פולש לקרקע לא שלו, אינו מכבד את צו בית המשפט ובוחר לסכן את חיי משפחתו וילדיו במגורים שמסוכנים למחיה. סקופ? לא. במקרה של מועמד ערבי ה"סקופ" לא מעורר עניין. מפלגת בל"ד הצהירה בפני ועדת הבחירות כי זכותו של המועמד ל"התנגד לפינוי והריסת ביתו". במילים אחרות, המפלגה מגבה את אי כיבוד החוק. לעמדתם חוקי המדבר מעל חוקי הכנסת.

שני מקרים מהעת האחרונה מוכיחים התנהלות תקשורתית שונה כלפי יהודים; במקרה הראשון, גאלנט בנה בניגוד לחוק והחשיפה עוררה הדים בתקשורת. במקרה השני, מיקי רוזנטל קנה בית שנבנה בניגוד לחוק, התחמק מתשלום ארנונה במשך שנים ולכן גם זכה לכותרות.

אז למה לערבי מותר? שני הסברים אפשריים לחוסר העניין:

  1.  בגלל שהוא ערבי, לא מצפים ממנו לכבד את החוק.
  2. רוב העיתונאים חושבים שבמקרה של השתלטות לא חוקית על אדמות הנגב, אי כיבוד החוק מוצדק.
אלפי ילדים גדלים בסיכון יומיומי במגורים על חיבורים פיראטים לחשמל ומים. אבל הם ערבים אז בסדר.

אלפי ילדים גדלים בסיכון יומיומי במגורים עם חיבורים פיראטים לחשמל ומים. אבל הם ערבים אז בסדר.

10 מחשבות על “חוקים, ערבים ותקשורת

  1. או פשוט בגלל שזו מפלגת נישה קיקיונית וכמעט חסרת השפעה וזה לא באמת יעניין אף אחד חוץ מפעילי ימין קיצוניים שלא צריכים את העיתונות הממוסדת כדי לשמוע על זה…

    • אם היה מדובר במפלגת ימין עם ארבע מנדטים שאחד המועמדים מצהיר על זילזולו בחוק, היו עושים מזה כבר ניסיון מהפכה והקמת הבית השלישי לפחות.

      • לא ימין ולא שמאל. רשעות אל מול החלשים בלבד.
        העתונות הישראלית כבר שנים לא כלב השמירה אלא קול אדוניו. הגדיל מכלם "ישראל היום". לא סתם אלא שומר חינם. למה לא תופס על העתון רופא חינם שווה חינם?
        אבל קורה והעתונאים מצליחים להתעלות מעל עצמם ולצאת להגנת החלשים.
        יהודי שבונה ללא היתר עושה זאת במקום בו ניתן לקבל היתר. בדואי שבונה ללא היתר עושה זאת במקום בו לא ניתן לקבל היתר. למה כי אין תב"ע ואם יש היא לא מתחשבת בצרכיו אלא רק בצרכי החזק. צה"ל למשל. אפשר להגיד על הבדואים שלא מגיע להם אבל למה מתעללים כך גם בדרוזים.

  2. או בגלל שלאזרח ערבי כיום במדינת ישראל זה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להשיג היתר בנייה, ולמרות שהאוכלוסייה הערבית גדלה פי 7 מאז קום המדינה השטח המוניציפאלי שלהם עדיין אותו הדבר, 2.5%.
    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1214341
    http://www.acri.org.il/he/?p=2326

    ואם אתה רוצה את הגרסה למתקדמים: http://www.dukium.org/user_uploads/pdfs/CERD_HEB_web.pdf
    והיחס כלפי האוכלוסייה הלא-יהודית רק משתפר כשזה מגיע לשטחים: http://idanlandau.com/2011/06/25/towards-arab-free-jordan-valley

    אני מסכימה איתך שראוי שהנושא הזה היה מקבל סיקור תקשורתי, והסיבה שאין סיקור קשורה לכך שהוא ערבי. אבל זה לא כי "לא מצפים ממנו לכבד את החוק", זה בגלל שהוא לא מצפה שהחוק יכבד אותו.

    • אני לא רואה שום סיבה הגיונית להקמת ישוב ערבי, איך זה עוזר להשגת שיוויון? יש תוכניות, יש טאבו ויש אזרחים שקונים את האדמה שהם יושבים עליה. הערבים עדיין אזרחים והם צריכים לקנות את האדמה שהם יושבים עליה ולקיים את חוקי הבניה. אם יש טענות נגד החוקים, בית המשפט מעניק זכות עירעור – לצפצף את צו בית משפט זו לא דרך התמודדות מקובלת לחוסר שביעות רצון מהמערכת.

      • אי בהירות מוחלטת.
        אתה באמת לא רואה סיבה להקמת ישוב ערבי? אתה באמת מאמין שאם הוא ערבי אז הוא צריך לקנות את האדמה שהוא יושב עליה?
        מי שמטיף לחופש מחשבתי לא יכול לעשות U TURN כאשר מדובר באחר. בערבים.
        מי שקרא פאשיסט למי שטען שחוק הוא חוק – כאשר מדובר ביהודים – לא יכול לטעון כאשר מדובר בערבים שלצפצף על צו בית משפט זו לא דרך מקובלת.

  3. אולי זה ישמע לך מהפכני משהו, אבל אני מאמין שכל מי שנמצא תחת החוק הישראלי חייב לכבד אותו. האחת הבעיות המרכזיות של המדינה היא איפה ואיפה באכיפה וזכותם של הפקידים לסלקטיביות. אם הוצא צו הריסה, מדוע הוא לא מבוצע? הפקיד של מנהל מקרקעי ישראל קיבל לידיו את הכוח להחליט אילו צווים לאכוף ומתי ובכף הפך את עצמו לרשות הקובעת מדיניות.
    כל שאר הדברים שרמזת על בניה יהודית, לא אתייחס כי אין לזה ביסוס.

זה לא בריא לשמור בלב