סיפור על סיפור

לכבוד שבוע הספר, סיפור על סיפור :

סיפרו לי סיפור על השיטה הדמוקרטית, סיפור שהלך פחות או יותר כך:

מספר: תשמע, יש לי אחלה שיטה בשבילך – דמוקרטיה. בשיטה הזו הפוליטיקאים יפעלו למען קידום הרעיונות בהם אתה מאמין.

אני: ואיך הם ידעו במה אני מאמין? הרי יש עוד מיליונים כמוני.

מספר: זה דיי פשוט; כל מפלגה מפרסמת את הרעיונות שהיא מקדמת. אתה וכל האזרחים בוחרים מפלגות שונות. אחת המפלגות הגדולות מצליחה להקים קואליציית מפלגות המקדמות אותו הלך רוח רעיוני. כך, אם אתה בקונצנזוס הרעיונות שלך מקודמים. אם נשארת באופוזיציה, יש לך את האפשרות לשכנע אנשים ברעיונות שלך עד הבחירות הבאות.

אני: קניתי את הסיפור שלך.

וכך הלכתי למרכול המפלגות ומצאתי את המפלגה שהצהירה על כוונתה לקדם את הרעיונות הקרובים ביותר לרעיונות בהם אני מאמין;

בחוקת מפלגת הליכוד נכתבה המטרה:

"ביצורה הכלכלי של המדינה ויצירת תנאים נאותים לצמיחה כלכלית ולכינון משק חופשי-תחרותי הנושא את עצמו והמבוסס על יוזמה חפשית, והימנעות הממשלה, ככל הניתן ממעורבות במשק".

במצע הליכוד (2006) , ניתן פירוט למדיניות הכלכלית של המפלגה :

"מאז ומתמיד דגלה תנועת הליכוד בכלכלה חופשית. המציאות בכל העולם מוכיחה, כי כלכה המתבססת על חופש ויזמות מאפשרת צמיחה ורווחה לאורך זמן. מעבר לצמיחה החומרית, כלכלה חופשית היא גם תנאי הכרחי לקיומה של חברה דמוקרטית בה מושג היסוד הוא אחריות אישית ואזרחית. כלכלה חופשית ומשגשגת היא הבסיס לעוצמה לאומית ותנאי מוקדים ליכולתה של החברה להקצות משאבית לסיוע לחלשים. על-כן, היא גם אבן ראשה של חברה חופשית ומוסרית."

אז הצבעתי לליכוד ומה קיבלתי?

שרים, חברי כנסת וראש ממשלה תומכים בהתערבות ממשלתית בשוק הספרים. התערבות אשר זכתה לתמיכה גם מהמפלגות הסוציאליסטיות מהאופוזיציה, התערבות  לא צודקת אשר תוביל לנזק בלבד.

מכל הסיפור הזה, יצא שנפגעתי פעמיים: הואשמתי בקפיטליסטיות חזירית, אך המפלגה החזירית שלי פועלת בדרכים סוציאליסטיות ייתושיות.

לכן השנה אצטרף לחרם הספרים, אחפש מפלגה ליברלית אמיתית ולא אאמין לסיפורי הדמוקרטיה.

.

מחשבה אחת על “סיפור על סיפור

  1. פינגבק: לא מוכנים להמשיך לחיות תחת איום הרקטות | צדק 2.0

זה לא בריא לשמור בלב

