שמרנות – חיים, חרות והחופש לרדיפת האושר.

מה היא השמרנות ? מה  הם ההבדלים בראיית העולם של הליברלים כנגד הדמוקרטים ? מאיזה צד אתם רגילים לשמוע את ההגדרות אלה עד עכשיו ?


כאשר חושבים על ההגדרות של השמרנים האמריקאים, אני מאמין שלרוב האנשים עולים מחשבות שליליות לראש. זה דבר הגיוני בהתחשב שרוב ההגדרות המקובלות מגיעות מהצד שמתנגד ושונא את המחשבה השמרנית.

אז הגיע הזמן לקבל הגדרות ולשמוע הסברים גם מהצד השני, איך הוא מגדיר את עצמו ואיך הוא מסביר את ראיית העולם שלו.

ומי יכול לעשות את זה יותר טוב מ Rush .. ?

הרצאה ארוכה, אבל אתם יכולים להחליט מתי להפסיק לראות…. (זה לא קורס באוניברסיטת ב"ג שמכריחים אותך לראות תעמולה קומוניסטית תמורת נק"ז…)

5 מחשבות על “שמרנות – חיים, חרות והחופש לרדיפת האושר.

  1. עדיין לא ראיתי את הסרט, אבל המשפט הראשון שלך לא ברור לי – למה את חושב שרוב האנשים עולות מחשבות שליליות לראש? ישראלים אתה מתכוון? האמריקאים? שמרנות ישראלית שונה מאוד משמרנות אמריקאית..

  2. אולי לא היתי ברור מספיק..
    בחוגים שאני מסתובב – מדעי החברה, פעילויות "חברתיות", לוחמי צדק וכהנה וכהנה, שאמדברים על שמרנות במובן האמריקאי, הדעה הכללית היא שלילית. בישראל זה מקביל לימין הכלכלי, שהדעות עליו הן בעיקר שליליות.

    העניין הוא למי יש את הכוח של ההגדרה.
    השמאל הכלכלי באוניברסטאות מגדיר את עצמו בצורה אוהדת (חברתי, אנושי, סוציאלי וכו' ) ואת הימין הכלכלי בצורה שלילית (כאילו שראיה כלכלית היא אנטי חברתית, כוחות מנצלים, שימור הכוח וכו').
    מהניסיון שלי באקדמיה של ב"ג, לא נתנו הזדמנות לימין הכלכלי להגדיר את עצמו, (מילטון פרידמן, מאמרים פרו גלובליזציה וכו' ) וככה זה מובנה שתהיה דעה קדומה.

  3. טל,
    הבנת שזה סרטון אחד מתוך הרצאה שלמה, נכון ? (נדמה לי 12 קליפים).
    יש פה הרבה מאוד אפשרויות לכיוונים לדיון, הדבר שהיה הכי בולט לי בהרצאה זה תחושות הקנאה שלי.
    קנאה שיש כזה דובר רהוט, ברור, clear, שלא מתבייש ולא מבקש סליחה – חבל לי שאין מישהו כזה בישראל.

  4. אז אולי תלמד אתה להיות כזה?

    הבנתי שאתה פועל כפוליטקאי מתחיל באוניברסיטה?
    אני מניח שהבלוג יעזור לך ךפתח את יכולת הדיון המתאימה.

זה לא בריא לשמור בלב

