הקמפיין לשחרור באר שבע

קמפיין ציבורי נולד ויש לכם הזדמנות לעצב את תכניות הפעולה ולקחת חלק פעיל וכל השלבים.

הרקע – מונופול בשוק ההסעות

תושבי באר שבע נאלצים להתמודד עם בעיית תחבורה קשה; עיר עם כ 205,000 תושבים והשנייה בגודלה בישראל ( 117,500 דונם)  וכל תושבי העיר (והאורחים) נאלצים לחיות ולהתנהל תחת המונופול של חברת הסעות אחת,  מטרודן.

סיפורו המלא של המונופול תואר בכתבה "ממתינים לשחרור באר שבע"  באתר התנועה הליברלית, הנה התקציר: משרד התחבורה החליט לנכס לעצמו שליטה על שוק ההסעות בישראל, בחסות חוק הפיקוח על מצרכים מיוחדים. שליטה זו מעניקה לשר התחבורה את הזכות הבלעדית לנהל את כל תחום ההסעות בישראל: לאיזו חברה מותר לעבוד, (ולמי לא), אילו שכונות זכאיות לקווים (ואילו לא), באיזו תדירות וכמה נשלם עבור נסיעה.

לתושבי העיר אין זכות בחירה או יכולת השפעה על שוק התחבורה בעירם. תושבים שאינם מרוצים עדיין חייבים להשתמש בשירות של מטרודן מפני שאין זה חוקי להפעיל חברה מתחרה. תושבים שהשירות אינו טוב דיו בשביל צורכיהם, יאלצו למצוא דרך חלופית להסתדר.

גודל האבסורד מתברר כאשר שומעים את עמדתם של חברות המוניות; חברות אלו ישמחו להפעיל מוניות שירות בעיר ולספק פרנסה לעשרות נהגים, אך שר התחבורה אוסר פעילות זו. ממשרדו בירושלים, שר התחבורה כץ אינו רואה בעיה במציאות הנוכחית.

יוזמה אזרחית – הובלה לשינוי

לתושבי העיר נותרו שתי ברירות: להשלים עם המצב הקיים בכניעה או להוביל לשינוי. אך כיצד מובילים לשינוי?

גיוס עירייה

ניסיון ראשון לקידום השינוי התבצע בפניה לעיריית באר שבע. למרבה הצער, דובר העירייה העביר את האחריות למשרד התחבורה וסירב לסייע או לעסוק בנושא.

גיוס הציבור

לאחר סירובה של העירייה לסייע, נשארנו התושבים לבדנו. אך אין זו סיבה לוותר על המאבק, כי לתושבי באר שבע מגיע חופש תנועה וזכות בחירה. גם אם הפוליטיקאים ועסקנים אינם מסכימים.

בשלב זה אני פונה אליכם בבקשת סיוע והכוונה:

  • כיצד אתם מייעצים לגייס את עמדת הציבור?
  • מהו השלב הבא?
  • כיצד לנהל את הקמפיין?

אשמח לשמוע את קולכם.

איתמר.

מודעות פרסומת

4 מחשבות על “הקמפיין לשחרור באר שבע

  1. אין לי ניסיון בניהול קמפיינים אבל מניח שפתיחת דף פייסבוק יעודי שמרכז את כל המידע יכול להיות צעד ראשון יפה.
    הצעד הבא פניה לכל המתמודדים בבחירות המקומיות בפייסבוק (בשביל הפומביות) להביע דעה בנושא. מהניסיון הנקודתי עם שביתת הסייעות למדתי שדף עם כמה מאות לייקים אבל עם כל הפניות לדפי פוליטיקאים ותקשורת הביא את כל הצדדים לנסות להעביר אותנו לצידם. עוד למדתי לצערי ש״התנועה הליברלית״ יכולה להעביר צמרמורת אצל חלק מהתומכים הפוטנציאלים.
    אשמח לעזור במה שאוכל כשיתחיל קמפיין כזה.

  2. אני הייתי מציין בפירוש בפוסט הזה את כל הנזקים הקונקרטיים, ולא רק מפנה לפוסט אחר. שמשלמים יותר, שהתדירות נמוכה יותר, היחס גרוע וכן הלאה.
    (וחוץ מזה, המילה "למצער" תחת הכותרת "גיוס העיריה" פירושה "לפחות" ולא "למרבה הצער" כפי שאני מניח שהתכוונת)

    • (תודה, תיקנתי).
      לגבי הטקסטים, זו התלבטות שאני נגמרת. מצד אחד אני מדמיין את האדם הקורא עם הסלולרי, בעמידה באוטובוס או בתור לאנשהו ואין סיכוי שהוא יקרא ברצף טקסט רציני. מצד שני אתה צודק ויש עוד הרבה מה לכתוב.
      כנראה שהפתרון הוא פיצול למספר טקסטים.

זה לא בריא לשמור בלב

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s