האמת, חשבתי שסיימתי עם הנושא הזה. כתבתי בעבר על הסכם הכניעה של השר כץ לעובדי הרכבת והנושא גם עלה בפוסט הליכוד, למה לא, אך לחוצפה ולהפקרות בכספי ציבור כנראה אין גבולות. אז אכתוב שוב.
במוצ"ש התפרסם שעובדי הרכבת זוכים לעוד 20% תוספת שכר, 80 עובדים יוכנסו להסכם קיבוצי, כמו כן יוגדלו ההפרשות לקופות גמל, לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד ובמטענים. בנוסף- עובד בעל וותק של 15 שנה ברכבת שאין לו תואר אקדמי יוכל להתמודד למכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי. עובדי מוקד התמיכה והפעלה וטכנאי השטח באגף המחשוב יועסקו אף הם בהסכם הקיבוצי. כמו כן המתדלקים יקלטו אף הם להסכם הקיבוצי ברכבת.קופאיות ייקלטו אף הן להסכם הקיבוצי ויינתן להן מענק חד פעמי בסך 1000 ₪. בנוסף נקבע כי תחזוקת המסילה תבוצע על ידי עובדי הרכבת וכי יוגדל הגיל לזכאות לכרטיס חינם לילדי עובדי הרכבת מגיל 18 לגיל 25.
בהסכם אף נקבע כי 70% מתחזוקת הקרונות העתידית יטופלו בידי עובדי התחזוקה של הרכבת ולא יוצאו למיקור חוץ. כמו-כן הוסכם כי כל עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים של הרכבת יעשה ע"י עובדי הרכבת בלבד. זאת למרות הקמתה של חברת בת למטענים.*
למען האמת, אולי זה לא מפתיע. בכל זאת, השר כץ הגיע למקום רביעי בפריימריז ולהישג כזה יש מחיר. אך לכץ יש חיים טובים והוא לא משלם את המחיר, זה החלק שלנו.
ונסיים בקטע אור קולי: