עפ"י ההיגיון הפוליטי הפשוט, כל מתמודד בבחירות ירדוף אחר פרסום בקרב קהל פוטנציאלי ויגביר את מאמציו ככל שמועד הבחירות יתקרב. כך כבר מרגישים את התקרבותן של הבחירות המוקדמות בליכוד, על עשרות המתמודדים המחפשים חשיפה בכל מקום אפשרי; חברי כנסת מוכרים ומתמודדים חדשים צצים בעמודי הפייסבוק, בפרסומות ובשלטי חוצות. כולם יודעים שחייב להשקיע זמן וכסף בפרסום. אז מה יכול לגרום למועמד לסרב לפרסום בחינם?
בשבועות האחרונים מצאתי את התשובה: כאשר יידרשו לפרט את עמדותיהם, רבים יעדיפו לסרב.
כך עבדה השיטה: אם נתקלתי במודעה של פוליטיקאי בפייסבוק (בעיקר מתמודדים בליכוד), פניתי אליו בהודעה אישית: אני מעוניין להכיר את עמדותיך ולהעניק לך פרסום בחינם. אשמח לקבל את תגובתך לשלושת השאלות ולפרסמה באתר התנועה הליברלית החדשה.
השאלות:
1. מה ה"אני מאמין" הכלכלי אותו אתה מקדם? (נושאים לדוגמה: מדיניות תקציבית, חוב לאומי, מיסוי, מכסים וכו')
2. מהם הגורמים ליוקר המחיה הגבוה בישראל ומה הדרך הטובה ביותר להפחתתו?
3. מדינת ישראל משקיעה כסף רב במשכורתם של עובדי החברות הציבוריות, הנהנים מתנאי העסקה מתגמלים. האם לדעתך צריך לשמר את תנאי העסקתם הנוכחיים או לבצע שינוי? (הסכמי שכר קיבוציים, קביעות, רשות להשבית שירותים חיוניים כו')
נכון, לא מדובר בשאלות החשובות ביותר במערכת הבחירות. אך הן לא משאירות מקום רב להעברת מסר כללי ומאלצות את התמודד לעזוב את הססמאות תוך כדי נגיעה קלה בתוכן. כי זה המינימום המגיע לאזרחים.
התגובות
נכון להיום (09.11.2012) פניתי ליותר מ 17 מועמדים. מתוכם רק שלושה ענו לשאלות אך אחד מהם (לצערי הרב) ביקש לדחות את פרסום תשובתו.
ואלה שמות:
שם |
תאריך פניה |
תגובה |
|
||
אופיר אקוניס + הדובר |
25.10.2012 |
הדובר אישר את קבלת השאלות |
אורי פרג' |
25.10.2012 |
– |
דני דנון |
25.10.2012 |
– |
זאב אלקין |
25.10.2012 |
– |
ישראל כץ |
25.10.2012 |
– |
מיכאל איתן |
25.10.2012 |
|
משה בר |
25.10.2012 |
– |
סילבן שלום |
25.10.2012 |
– |
עמיחי גרינולד |
25.10.2012 |
– |
ציפי חטובלי + דובר |
25.10.2012 |
הפניה לדובר |
דוידי המרלין |
27.10.2012 |
– |
דויד איש שלום |
28.10.2012 |
אישר קבלת שאלות |
עמנואל נבון |
30.10.2012 |
|
יעקב וידר (123) |
1.11.2012 |
|
גבי אביטל |
5.11.2012 |
|
עומר טיאצו (מספר 126) |
5.11.2012 |
|
קטי שטרית |
7.11.2012 |
– |
ימשיכו לסרב?
אתר התנועה זוכה למאות צפיות בשבוע, בדף התנועה חברים כ 3,500 איש ודף הדיונים הוא אחד הפעילים והמעניינים ברשת. בהחלט כוח פרסומי משמעותי. מדוע פוליטיקאים בוחרים לסרב לקבל את כל זה בחינם? תצטרכו לשאול אותם.
כל הכבוד על הרעיון החושפני
פינגבק: טידביטס – חטפתי על הראש ועוד | הפלוג – הבלוג הפוליטי של טל שניידר