גזענות ירושלמית, אבל בסבבה

השבוע ב"חדשות שלא קראתם": על הגזענות האיומה, בלתי נסבלת, לא נסלחת, מגונה מכל כיוון אפשרי ולא מפורסמת בשום מקום.

ביולי 2012 היו 36 התקפות נגד יהודים באיו"ש וירושלים: 2 מטען; 34 השלכת בקבוקי תבערה (6 מהם בירושלים).

ביוני 2012 היו 66 פיגועים נגד יהודים ב-איו"ש ובירושלים: 1 ירי נק"ל; 3 השלכת רימון; 1 מטען; 1 דקירה;  60 השלכת בקבוקי תבערה (18 מהם בירושלים).

בילוי קייצי

במופעי הגזענות המותרת בחודש יוני נפצעו ארבע באזור יהודה: 1 כתוצאה מפיגוע דקירה (4 ביוני), 1 בפיגוע השלכת בקבוקי תבערה במהלכו גם יודו אבנים (9 ביוני) ו-2 בפיגוע השלכת בקבוקי תבערה (18 ביוני).

במאי 2012 היו 71 פיגועים נגד יהודים באיו"ש ובירושלים:1 ירי נק"ל; 69 השלכת בקבוקי תבערה (21 מהם בירושלים); 1 יידוי חפץ/אבן.

במופעי הגזענות המותרת בחודש מאי, נפצעו אזרח ו-3 אנשי כוחות הביטחון, תוצאה מהשלכת חפץ/אבן ובקבוקי תבערה ביהודה ובירושלים (2 ו-15 במאי).

עוד בחדשות שלא היו

 אבו-משהו ביקר את הפצועים, התנצל ואמר שהוא שוקל להפסיק את העברת הכספים לרוצחי יהודים. עשרות כתבים ישראלים גינו את מעשי התקיפה הגזענית וקראו להפסקת האלימות. גילדת הכותבים החליטה בצעד אמיץ ויוצא דופן לכתוב מכתב גינוי.

מודעות פרסומת

31 מחשבות על “גזענות ירושלמית, אבל בסבבה

  1. מה הקשר בן מחט לתחת.
    הלינץ' שכמעט נגמר ברצח הוא פסול וראוי לכל גינוי. יושב ראש הכנסת ביטא זאת יותר טוב ממני וטוב שעשה כך. לא ניתן להאשים את רובי ריבלין בחוסר נאמנות לא למדינה ובטח לא לירושלים.
    ההתנפלות ההמונית על בודד מוטל על הרצפה היא גבורה של "שפנים". כל המעשים שמתוארים כמופעי גזענות לא קשורים כלל לגזענות. אלה ביטויים של עויינות לכובש. תרצה או לא תרצה הם רואים בנו כובש. לא נעים אולי להודות אבל הם גם צודקים. כל זמן שממשלת ישראל לא מספחת את השטחים הם בחזקת שטחים כבושים.

    • איך אתה יודע שהיה שם ניסיון ללינץ ולא קטטה המונית?
      תודה על הרעיון לפתרון הסכסוך – נכריז על השטחים כשייכים לישראל והם יפסיקו להרגיש כבושים..

      • קטטה המונית? המון על אחד זה לא קטטה המונית.
        לא התייחסתי כלל לפתרון של שום בעיה. התייחסתי רק למה שכתבת!!!!!

    • "עויינות לכובש" בסגנון מאורעות תרפ"ט……
      אין ספק שלינץ' מכל סוג שהוא הוא מעשה נבלה. מה שאיתמר אומר, הוא שישנה אי-סימטריה חמורה בסיקור התקשורתי וצביעות מעוררת רחמים של הנהגת המדינה.
      אין שום פסול בכך שרובי ריבלין ושות' מבקרים את הפצוע הנוכחי ודורשים דרשות כנגד האלימות.
      הבעיה היא שעל כל מקרה כזה ישנם עשרות מקרים של תקיפת יהודים חמורה לא פחות (כמעט ברמה יומיומית) עליהם איש מצרכני מדיית המיינסטרים לא שמע ולא ישמע. כאילו לא היו. ולא נשמע כל קול מצד ראשי המערכת.
      כי ביקור של מתנחלת בהיריון שהושלכו על רכבה בלוקים ובקושי יצאה בחיים, לא יסוקר אפילו בעשירית מידת הסיקור של הערבי המסכן שהותקף. לכן אין כל הון פוליטי להגיע לבקרה.
      זה מסביר את התופעה מצד הפוליטיקאים העלובים. מצד גורמי התקשורת ברור לכולם מה מנחה אותם ואין צורך להכביר במלים.
      איתמר, כל הכבוד על פועלך הברוך. לעתים אני נדהם לשמוע על אנשים שפשוט לא מכירים את המציאות בארץ בשל הסילוף והסלקציה הפוליטית של רוב כלי התקשורת, שלא היו מביישות את "פראבדה" ומקביליו.
      חשיפת המסכה מעל פניהם של גורמים אלו היא משימה ברמה לאומית.
      ברגע שהציבור הרחב יבין ויפנים איזו רמה של חדשות הוא צורך ועד כמה הוא לא יודע דברים שהשמאל הקיצוני לא רוצה שהוא ידע, כוחם הכלכלי של גורמי תקשורת אלו יקרוס (כפי שכבר מתחיל לקרות) ורוב רובו של הציבור הרחב יהנה מכך.

      • אורי ג. אתה קרוב לודאי צודק. התשקורת חוגגת עלינו.
        האם זה מצדיק את מעשה הלינץ'?
        האם זה משנה את העובדה שהם לא אוהבים אותנו כאן? גם אם ידווחו אמת הם יראו בנו כובשים

      • אורי,
        אולי ישנו העדר בסיקור על יהודים הנפגעים בשטחים הכבושים כי אין לגיטימציה ליישוב היהודי בהם. והפוליטיקאים ,העלובים, מעדיפים שכמה שפחות חדשות, טובות או רעות, יגיעו מכיוון השטחים. כי הרי אם אין סיבה להפנות זרקור אל הפינה החשוכה ביותר בפוליטיקה הישראלית (אי ההתקדמות בנושאי בטחון ושלום), אז עדיף שהפינה תישאר חשוכה.
        ככה גם השמאלנים וגם הימנים יכולים להישאר באפתיה שלהם בזמן שהממשלה משכתבת את העבר, ההווה והעתיד.
        ואתה כנראה לא יודע מה זה שמאל קיצוני כי מהדורות החדשות הן לא שמאל קיצוני. די להתלהמות ולהקצנה.
        ואיתמר,
        אני כמובן מסכים עם צביקה.
        פיגועים באיו"ש הם כמו פיגועים בעיראק בזמנו נגד חיילים אמריקאים. תגובה לכיבוש כוחני.
        לקרוא להם פעולות גזעניות בלי שום ביסוס זו הטעייה מכוונת.

  2. כתבת: "כל זמן שממשלת ישראל לא מספחת את השטחים הם בחזקת שטחים כבושים." המסקנה המתבקשת היא שסיפוח הוא הפתרון.
    איך אתה יודע שמה שהיה שם זה המון על אחד, אתה חשוף לפרטים מהחקירה? את בטוח שהוא לא היה עם חברים שברחו?

    • איתמר למה לך להציק לבחור האוסטרלי? הוא לא טען שאלה פעולות לגיטימיות או לא. הוא הסביר לך שאת הטענות אתה צריך להפנות לממשלה שיש לה כנראה סיבות טובות להסתיר מהציבור את האמת – לא רק בהקשר של המצב הבטחוני אלא גם הכלכלי.
      בכל מקרה אם אלה השמאל (אני מכנה אותם סמול=SMALL) מסתירים ואחראים להטעיית הציבור למה לא מצאתי ב"ישראל היום" אפילו מקצת מהאירועים שתארת?

      • למה אתה מכניס לי האשמות למקלדת? לא האשמתי את האוסטרלי במתן לגיטימיות, לא אמרתי מילה אחת על השמאל ובטח לא על מדיניות ממשלה.

      • איתמר להלן ציטוטים מדוייקים (CUT & PASTE) מדבריך בפוסט זה:

        "אוסטרלי,
        בחודש יולי בלבד היו 16 בקבוקי תבערה בתוך ירושלים, ביוני היו 18. האם אלה פעולות לגיטימיות נגד מה שאתה מכנה "כיבוש"?"

        "תודה, אני מעריך את תגובתך. אשמח אם תעזור בהפצת הפוסט." על דבריו של אורי ג.
        "איתמר, כל הכבוד על פועלך הברוך. לעתים אני נדהם לשמוע על אנשים שפשוט לא מכירים את המציאות בארץ בשל הסילוף והסלקציה הפוליטית של רוב כלי התקשורת, שלא היו מביישות את "פראבדה" ומקביליו.
        חשיפת המסכה מעל פניהם של גורמים אלו היא משימה ברמה לאומית.
        ברגע שהציבור הרחב יבין ויפנים איזו רמה של חדשות הוא צורך ועד כמה הוא לא יודע דברים שהשמאל הקיצוני לא רוצה שהוא ידע, כוחם הכלכלי של גורמי תקשורת אלו יקרוס (כפי שכבר מתחיל לקרות) ורוב רובו של הציבור הרחב יהנה מכך."

        מה תאמר על דברי אמת אלה שלך עכשיו.

  3. מה שאמרתי קודם.
    איפה אתה רואה פה האשמה? בסוף המשפט שלי יש סימן שאלה, זה אומר שאני שואל, במטרה להבין יותר טוב לפני שאני זורק האשמות.
    בכל אופן, כהרגלך את מושך לזוטות וכהרגלי אני לא אמחק את התגובות שלך. רק חבל שאתה לא משקיע רבע מהאנרגיה בניסיון למנוע את השינאה נגד היהודים, או לפחות טיפת אמפתיה לקורבנות האלימות הערבית.

    • אתה מלא נפיחות מיותרת!!! תמחק כמה אתה רוצה. מה זה יוכיח?

      במקום לאיים תתייחס בבקשה לעניין. כל מה שאני מנסה לעשות זה להמעיט את הסיבות לשינאה נגד היהודים. גינוי מעשה הלינץ' נכלל בנסיונות אלה.

      מה הקשר בין ההתייחסות להצגת העובדות שלך בצורה עניינית לבין מידת האמפטיה לקרבנות האלימות.

      אולי בהבדל ממך אני כואב כל קרבן של אלימות. אתה מחפש רק סיבות להעמקת השנאה בין יהודים לערבים. זו האלימות היחידה שבראש שלך. אתה מתעלם ממעשי אלימות שאינם משרתים את המטרות שלך. רצח שלוש הנשים בנתניה על ידי עבריין מועד ורצח נשים על רקע אלימות במשפחה.

      מה שלך נראה זוטות איני יודע. מבחינתי הכי חשוב זה לא לספור את מעשי העוולה ואת הקרבנות שלהם אלא למצוא את הדרכים להמעיט את הסיבות למעשים אלה.

      בכל מקרה אתה ממש לא עושה לי טובה שאתה לא מוחק. מחיקה היא גבריותו של שפן האינטרנט. לידיעתך אתה לא היחיד שמאיים ככה. יש גם סמולנים כאלה.

      • צביקה שלום,
        אני מצטט מדבריך:
        "אורי ג. אתה קרוב לודאי צודק. התשקורת חוגגת עלינו.
        האם זה מצדיק את מעשה הלינץ'?
        האם זה משנה את העובדה שהם לא אוהבים אותנו כאן? גם אם ידווחו אמת הם יראו בנו כובשים".

        אולם בשום מקום לא הצדקתי את הלינץ'.
        להיפך, טענתי כי "אין ספק שלינץ' מכל סוג שהוא הוא מעשה נבלה."
        כך שאינני מבין מאין מגיעה הטענה הזו.
        גם לא טענתי דבר לגבי מהותו של הרגש שרוחשים לנו התושבים הערבים של יהודה ושומרון. למעשה לא התייחסתי אליהם כלל בדבריי, שהוכוונו כולם אל אי-הסימטריות בסיקור התקשורתי.
        אני רוצה תקשורת מאוזנת.
        כמובן שהייתי רוצה גם שכולנו נחיה בשלום ובאהבה אולם זה כבר נושא שונה לחלוטין אליו לא התייחסתי כלל.

        בברכת ערב טוב ושבוע נעים לכולם,

        אורי.

      • אורי ואיתמר זה הופך לניג'וז של משוכנעים.
        התקשורת או התשקורת או איך שתקראו לזה לא אחראית למצב.
        המאבק של הפלסטינים בכוחות הכיבוש לא מושפע מהתקשורת.
        הלינץ' לא מושפע מהתקשורת כי אפילו אתם מספרים שהמידע מוסתר מהציבור.
        אם יש מידע המוסתר מהציבור הרי שיש לבוא קודם כל בטענות לממשלה. אם עד כדי כך אזי ראש הממשלה היה כבר צריך לכנס ממזמן אספת עיתונאים ולעדכן את הציבור במתרחש על באמת. הוא לא עשה זאת וסיבותיו עמו.
        האוסטרלי לא צריך להסביר דבר. הוא אמר בצורה ברורה שזה אינטרס גם של ראש הממשלה להסתיר את המידע. ואידך זיל גמור.
        בכל מקרה אני מצטרף לכל קריאה לשקיפות מידע מלאה. אני מצטרף לכל קריאה נגד אלימות מכל סוג שהוא.

      • אוסטרלי שלום,
        אני רוצה להתייחס לדבריך:
        "אולי ישנו העדר בסיקור על יהודים הנפגעים בשטחים הכבושים כי אין לגיטימציה ליישוב היהודי בהם".
        מן הסתם ששנינו יכולים לקיים דיונים של שעות אודות הלגיטימציה של ישיבת יהודים בשטחי יהודה ושומרון ולא נשכנע אחד את השני (ברור מדבריי שאני חולק עליך נחרצות בנושא זה).
        אולם אין שום קשר בין לגיטימציה של חלק זה או אחר מן מהציבור לנוכחות יהודים באיו"ש לבין צנזור מרצון של ידיעות מן השטח ע"י כלי התקשורת הגדולים, שבמהותם לא אמורים להפגין נאמנות פוליטית מובהקת לצד זה או אחר.
        ואני יכול להגיד בכנות גמורה שלמרות שדעותיי נוטות לימין הפוליטי, הרי שבשום מצב לא הייתי רוצה עיתונות שמצנזרת פגיעה בערבים או בכל גורם אחר על-מנת לקדם אג'נדה ימנית.
        מניעת מידע מהציבור זו תכונה של משטרים אפלים והיא לא יכולה להיות מוצדקת על ידי שום לגיטימיות זו או אחרת שאתה מייחס למטרתם של אותם כלי תקשורת.

        "ככה גם השמאלנים וגם הימנים יכולים להישאר באפתיה שלהם בזמן שהממשלה משכתבת את העבר, ההווה והעתיד."

        חייב להודות שלא הצלחתי לרדת לפשר דבריך. אשמח להסבר.

        ערב נעים,

        אורי

  4. צביקה,
    אין פה הסתרה ממסדית. כפי שאתה רואה, הבאתי את הנתונים מאתר השב"כ.. אין יותר ממסדי ממנו.
    הפוסט הזה נכתב מעצבים, לא מתוך חשיבה על העומדים מאחורי "התקשורת" והאינטרסים שלהם או טיעון מתחוכם אחר. סה"כ עצבים על הצביעות שמול העניים שלנו.

    • אני באמת מצטער.
      איתמר אני לא מצליח להבין מה אתה אומר.
      מי מונע מהשב"כ לפרסם? השב"כ נמצא במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה מונע?
      עצבים? אני יכול להבין שבימי הקיץ החמים עולים הטורים בקלות. אבל אין ימי הקיץ החמים טובים להבנת הנסתר גם כן.
      צביעות של מי?
      האין בחיפוש אחרי הצבועים אתה לא מאבד את העקבות של האריות? האריות הם מלכי הג'ונגל. הם אלה שמשאירים שיירים לצבועים, ולא ההיפך. לך בעקבות האריות וסביר להניח שתמצא את הצבועים.
      לא העיתונאים ולא הכתבות שלהם קובעים את עתידנו ובטח שלא את שגרת חיינו. לך אצל יצרני הספינים וראה חכמת אשפי המצגות.

      • אף אחד לא מונע. תוציא את זה מהראש שלך כבר. 10 הודעות שאתה מדבר על מניעה ואתה לא מבין שאתה היחיד שהעלה את המילה הזו. 10 פעמים אני כותב לך שאין מניעה ואתה שוב לא מבין מי מונע ולמה. אין מניעה, שחרר.

      • מי שכותב מעצבים הוא שיש לו מה לשחרר.
        אחרי שתשחרר אולי תספר לנו שוב על מה ולמה כל המלל. כי אני לא הצלחתי להבין. איבדתי אותך אי שם בדרך….

  5. אין ספק שכולנו רוצים שהחדשות שאנחנו רואים יציגו את הנתונים בצורה שקולה. מה לעשות שבישראל יש די הרבה אירועים, קטנים וגדולים, ואי אפשר לדווח על כולם. וכמו שלא מדווחים על כל פגיעה ביהודים מידי ערבים, אני בטוח שגם לא מדווחים על כל פגיעה בערבים מידי יהודים (כולל לובשי מדים).

    בשביל לקבל את התמונה המלאה באמת אדם חייב לרצות בעצמו לדעת את האמת. אם רוצה הוא מספיק אז כל נתון יגיע לידיו (לא כולל המידע המצונזר על ידי הממשלה, כל ממשלה). אף אחד לא מונע ממך מידע רק בגלל שלא דיברו על המידע בחדשות. איתמר הוכיח בעצמו שהמידע נמצא באתר השב"כ לעיני כל. המידע שהממשלה באמת מונעת מאיתנו קשור יותר, לפי דעתי כמובן, דווקא להעמקת הכיבוש והעמקת הקרע בין העמים. (אבל זהו כמובן נושא אחר לשיחה)

    אני לא חושב שעיתונים או מהדורות חדשות חייבים, או בכלל יכולים, להיות שקולים לגמרי. הם ארגונים אשר מורכבים מאנשים כמוני וכמוכם, ולכן הם לא יכולים להיות אובייקטיביים במאה אחוז, ולפי דעתי גם לא צריכים, כל עוד הם שומרים על אמינות ומוסר גבוה ביחס לעבודה שלהם. לעורך הראשי בכל עיתון יש דעה ומותר לו להביע אותה. מותר לנו גם לא להסכים עם הדעה הזאת.

    • כל מילה בסלע.
      על מנת שהעיתונאים ימלאו תפקידם כראוי עליהם להיות קודם כל ישרים עם עצמם. זאת אומרת עיתונאי חייב לדווח אמת. מהי אותה האמת? רק האמת הפנימית שלו.
      עיתונאי שמזגזג ומהלך בין הטיפות אינו ראוי למקצועו.

      • "האמת הפנימית" מקומה במדור דעות בעתון. סיקור אירועים אובייקטיבי, תוך מתן מקום לעובדות ככל שניתן להשיגן זו עיתונות מקצועית. ויש הבדל עצום בין השתיים.
        זהו אותו ההבדל שיש בין שופט שמבטא את דעתו האישית בכינוס זה או אחר לבין שופט שמתעלם מלשון החוק ושופט בפועל על פי תפיסת עולמו בלבד. הרי גם אפשר לטעון שזו האמת הפנימית שלו… בהתעלם מהעובדה שהוא מקצוען שצריך להיות ראוי לאמון הציבור.
        כנ"ל לגבי עיתונאים. אין לי שום בעיה עם כלי עיתונות שמצהירים בריש גלי שהם בעלי קו פוליטי מסוים, ממילא איש לא יפנה אליהם לצרכים אינפורמטיביים אמיתיים. אולם ברגע שכלי תקשורת המתיימרים להיות בעלי אג'נדה ייצוגית ("העיתון של המדינה וכו', שלא לדבר על התקשורת הציבורית הממומנת בכפייה מכספי הציבור הרחב) מציגים עיתונות סובייקטיבית הדבר אומר דרשני.
        אם עיתון מפרסם או לא מפרסם ידיעות כתלות בדעתו הפוליטית של העורך הרי זו פרופוגנדה זולה ותו לא. וזו לטעמי, בדיוק ההגדרה של "עיתונאי שמזגזג ומהלך בין הטיפות".

        נ.ב.
        1) הערות בסגנון של "ניג'וס של משוכנעים" ו"האוסטרלי אינו חייב להסביר דבר" אינן במקום בדיון מכובד.
        א) בקשר להערה הראשונה, הרי תבין שניתן לכתוב את אותו הדבר על כל אחד ואחד, וזה יהיה קל יותר מלהתייחס לדבריו בצורה מכובדת. למעשה, בפוסטים הקודמים שלך העלית את נושא ה"כיבוש" שוב ושוב ללא שום קשר לדברים שנאמרו…"האם זה ניג'וס של משוכנעים"? אז בוא נדבר יותר לעניין ונכבד אחד את השני.

        ב) כמובן שאיש איננו חייב להסביר דבר. האם הביטוי:
        "חייב להודות שלא הצלחתי לרדת לפשר דבריך. אשמח להסבר." נשמע כמו דרישה?
        דבריו של האוסטרלי מעניינים מאוד, למרות שאינני מסכים עם רוב התוכן.
        מה שאינני מצליח להבין הוא מדוע אתה מנסה לקבוע מי יסביר לי מה ומתי.

    • ברור שהם בני אדם, אבל איפה אתה רואה אמינות?
      במבט אובייקטיבי ככל שניתן: אירוע מכות אחד עם פצוע, יש לך מושג איזה הד זה קיבל כאן? פתח את כל מהדורות החדשות ודילג אפילו על ההפגזות היומיומית על שדרות. תשווה את זה לעשרות בקבורי תבערה בתוך העיר.. אתה לא רואה כאן הטיה מכוערת?
      יכול להיות שזה מותר במחינת החוק, אבל האתיקה מחייבת שני דברים לפחות:
      1. להצהיר בגילוי נאות שמדובר בגופי תקשורת שמאלנים ומכאן גם גם הדיווחים "צבועים" בעניים שמאלניות.
      2. להפסיק לקחת את התקצוב מכל האוכלוסיה. תזכור שרוב האוכלוסייה ימנית, למה שהם ישלמו את המשכורות של (טינופות) כמו רזי ברקאי וחבורתו?

      • אבוי איתמר. האמת שבעינך אינה האמת שלנגד עיניהם.
        מה שאתה מכנה אירוע מכות עם פצוע הוא לינץ' שרק בנס לא נגמר עם הרוג.
        ההד שהאירוע קיבל הוא בגלל שזה היה לינץ' ולא היה עוד אירוע מכות. לינץ' מכוער – עד כדי כך מכוער עד שאפילו רובי ריבלין עלה להביע צערו והזדעזעותו, כיושב ראש הכנסת, מעצם האירוע.
        לא הבנתי על איזה תקצוב אתה מדבר? לו היו דבריך מבוססים יותר אזי היו ממשיכים ומופיעים עדיין "דבר" ו"על המשמר" ואפילו "העולם הזה".
        איתמר לא נכון אתה חושב על תשלום משכורות למי שאתה קורא טינופות. יתכן שבעניין הזה יש תהום המפרידה בין הדעות שלנו. האם אתה זוכר שאמרתי שאתה יכול למחוק את תגובותי אבל כיניתי זאת שפנות של גבר וירטואלי? מה שאני באמת חושב שבמדינת ישראל כל אזרח צריך להלחם שכל עיתונאי יוכל לומר את דברו. כל עיתונאי בלי יוצא מהכלל. היום הוא שייך לרוב ומחר כבר לא. פעם למעלה ופעם למטה.
        אני מצפה שידווח – מי שזה רק יהיה – אמת ורק אמת. איני מצפה שידווח את כל האמת. זה פשוט בלתי אפשרי. אם לא הכל אז מה כן? ברור שלפי סדרי עדיפיות. זכותו לפי סדר העדיפויות שלו. אם כל ה"עיתונאים" יקבלו משכורת אז בסך הכל יגדל הסיכוי שמי שיקרא את כל העיתונים ידע כמעט את כל האמת.

  6. אורי ג. תקרא בבקשה את שכתבתי לאיתמר לעניין עיתונאים והאמת ואחרי זה תכתוב שוב את תגובתך.
    אני מצפה גם מעיתונאי וגם ממגיב שיהיה קודם כל ישר עם עצמו. ברגע שאתה ישר אינך צריך ללכת עם שלט המצהיר זאת או מעיד עליך אם אתה לימין או לשמאל. המתבונן כבר יבין.
    אשמח ל….אינו דרישה. אני אשמח שתתייחס לדברי אבל איני יכול לדרוש זאת. תרצה תתייחס לא תרצה מה יעזור לי לדרוש.
    לעניין הניג'וס אני מרגיש חובה נעימה להתנצל אם נפגעת. לא להעליב התכוונתי אלא לזה שנראה היה לי שאינך קורא דברי וכתוצאה אינך מגיב לדעתי, אלא ממשיך לחזור ולהשמיע את דבריך.
    אני בעד דיון בו מנסים להבין אחד את השני. דיון טוב לא חייב להסתיים בהסכמה אבל הוא מיותר אם לא תרם להבנה הדדית זה את דעתו של זה.
    לעניין הכיבוש התייחסתי על הבטיו השונים. בין היתר גם ציינתי שהכיבוש נשאר כיבוש כי אף לא ממשלה אחת – ימין מרכז או שמאל – לא סיפחה את השטחים. אני חושב שחוסר החלטיות זה קורע את העם יותר מהחלטה לכאן או לכאן.

    • "לא להעליב התכוונתי אלא לזה שנראה היה לי שאינך קורא דברי וכתוצאה אינך מגיב לדעתי, אלא ממשיך לחזור ולהשמיע את דבריך".

      ראשית, לא נפגעתי כלל, כך שאין שום צורך להתנצל.

      שנית, הציטוט שלמעלה משקף בצורה כה נאמנה את דעתי על תגובתיך עד כה (כולל האחרונה), שכל הערה נוספת מיותרת. ההדדיות הזו בתפיסותינו אפילו משעשעת במידת מה.

      אז הבה ונשאיר את ההחלטה בעניין התגובות הלא קשורות לקוראי פורום זה.

      ושתהיה לך ולכולנו שנה טובה, שנת שפע בריאות והצלחה!

  7. פינגבק: אוגוסט 2012, עליה בממוצע ההתקפות: 2 רקטות ליום | צדק 2.0

זה לא בריא לשמור בלב

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s