הסכם הכניעה של השר כץ

ההסתדרות פרסמה  (27.03.2012) בגאווה את הישגיה מנסיגתו של שר התחבורה מכל עקרונות כיבוד החוק והרעיונות הליברלים. רשימת הישגים זו תעלה לנו ביוקר, אנשים ישלמו בחייהם, העלות הכספית עצומה ואת הפוטנציאל האבוד בכלל אי אפשר לחשב.

להלן רשימת ההישגים, (עפ"י ההסתדרותועלויות משוערות מוספות בצבע :

1.    תחזוקת הקרונות תתבצע רובה ככולה ע"י עובדי הרכבת.

 א.   הקרונות החדשים יתוחזקו ע"י עובדי הרכבת בלבד.

ב.    רוב הקרונות החשמליים העתידיים (70%) יתוחזקו ע"י עובדי רכבת.

 ג.  רק הקרונות הישנים שיצאו ממילא תוך מספר שנים מפעילות יתוחזקו ע"י חברה חיצונית. העבודה  תתבצע במתחמים נפרדים במוסכי הרכבת למשך שנתיים עד להוצאת העבודות למוסכים נפרדים.

עלות משוערת : מיליארדי שקלים ומספר קרבנות אדם. אם לשפוט עפ"י היעילות איכות האחזקהטיוח חקירות התאונותסכנת החיים המלווה כל עליה לרכבת ומקרי המוות הנגרמו בעבר באשמת הועד  – ככל הנראה החלטה זו תוביל למותם בטרם עת של מספר אנשים.

2.     ביטול ההשעיות והפיטורים והתביעות הנזיקיות של חברי הועד, יו"ר הועד והעובדים.

עלות משוערת : העברת המסר לשכבת המיוחסים כי האלימות לגיטימית ומשתלמת בגדול. מעכשיו, כל עובדי החברות הציבוריות בישראל (כ 56,000 משרות) יודעים על הדרך הקלה להתעשרות : אלימות, אי כיבוד בית המשפט ובריונות. אין מה להפסיד ויש הרבה מה להרוויח. 

 3.    העברת מקצועות ברכבת מצורת העסקה קבלנית להעסקה ישירה- קופאיות, איתות אלקטרוני, תדלוק ותוכנה.

עלות משוערת  : עליה תלולה בעלות המשכורות, ירידה תלולה בתפקודם וחיזוק משמעותי לכוח הועד.

 4.    תוספות שכר בעלות כוללת של 25%. הסכם השכר במגזר הציבורי שיחתם ב- 2013 יחול גם הוא על עובדי הרכבת כך שבהסתדרות מעריכים שהתוספת הכוללת תגיע ליותר מ- 30%.

עלות משוערת : סך עלות השכר ברכבת עמד ב 2010 על 521,045,194 ש"ח לשנה, תוספת של כ 30% תוביל לעלות שנתית של 677,358,752 ש"ח. (בהינתן ההנחה הלא סבירה שלא הייתה עליית שכר בשנת 2011) 

5.    מענק חד פעמי בסך 40 אלף ש"ח לעובד.

עלות משוערת :   89,800,000 = 2245*40,000. שמונים ותשעה מיליון ושמונה מאות אלף ש"ח. 

 6.    הגנה מפני פיטורים בתחזוקה ומטענים – לא יהיו פיטורי צמצום עד שנת 2030.

עלות משוערת : מספר קורבנות אדם בכל שנה, מאות מיליונים מהקופה הציבורית, מאות אלפי שעות עבודה מבוזבזות, בחירתו מחדש של עופר עייני ואפקט "גם אני רוצה" בקרב כל עובדי המדינה.

 7.    שיפור תנאים לדור ב כגון קייטנות, מעונות והבראה.

עלות משוערת : עוד עשרות מיליוני שקלים המועברים לוועד העובדים לעשות בהם כרצונו. במקרה הטוב לפחות יירשמו איפשהו הסכומים, אך ככל הנראה לא.

 8.    כל עבודות התפעול של המטענים יתבצעו ע"י עובדי הרכבת. זאת באמצעות חברת בת שתהיה בבעלות משותפת לרכבת ולגורם פרטי-   51% בבעלות פרטית ו- 49% בבעלות הרכבת.

 9.    תוקם חברת בת לנדל"ן בבעלות מלאה של הרכבת. קרי : ייחפר בור ענק אליו יזרק כסף.

תזכורת : ישראל כץ הוא שר מטעם מפלגת הליכוד, מפלגה הפותחת את מצעה בשני סעיפים כלכליים:

עקרונותיה של התפיסה הכלכלית :

1.  כלכלה חופשית עם רגישות חברתית

2. בכלכלה גלובלית ובשוק תחרותי, יש צורך במשמעת תקציבית, הפחתת מיסים, שוק הון המתנהל ביעילות וגידול במגזר הפרטי.

..

לאחר קריאת הסכם זה נשארת רק שאלה אחת ללא תשובה, האם הממשלה צריכה לשנות את מנהגה? הנה דיון מעניין בנושא :

מודעות פרסומת

13 מחשבות על “הסכם הכניעה של השר כץ

  1. כמובן שכל פרסום של ההסתדרות צריך לקחת בערבון מוגבל, אך נכון לעכשיו לא שמעתי על הכחשה ממשרד התחבורה.
    התירוץ היחידי שיכול אולי להכשיר את השרץ – אם הוסכם על הקמת חברת רכבת עצמאית לחלוטין וללא ועד עובדים באותם 3 שנים שההסתדרות הבטיחה לא לעשות בלאגן.

  2. היחידה שאשמה היא ההסתדרות, שמלכתחילה הסכימה להפרטה.
    בוז לאנשי ימין כגון ישראל כץ חדל האישים, שהדבר היחידי שהם יודעים זה למכור בנזיד עדשים את כל הנכסים שהקמנו בזיעת אפינו באמצעות מיסינו ועבודתנו הקשה.
    בוז לאותם אנשי עסקים ואנשי ממון "מסתוריים" המממנים את ה"תנועה הליברלית" שכל תפקידה הוא למכור לציבור הרחב מושגים של "חירות" המעניקים חירות רק לבעלי הממון – חירות להתעשר על גבינו בעודנו נותרים במצב השרדותי.

  3. ערן,
    לתפיסתך "רכבת ישראל" הינה חברה ממשלתית, נכון ?
    כיצד בעלות ממשלתית זו באה לידי ביטוי ?
    בפועל, הרכבת בבעלות וועד העובדים וזוהי חובתנו האזרחית להשיב את זכות קבלת ההחלטות והניהול לשר התחבורה.

  4. פינגבק: יקר בישראל | צדק 2.0

  5. פינגבק: 10 שבועות של שקט | צדק 2.0

  6. פינגבק: הליכוד, למה לא | צדק 2.0

  7. פינגבק: אחרי הפריימריז בליכוד – עובדי הרכבת זוכים לתמלוגים | צדק 2.0

  8. פינגבק: מנהלים רכבת חברה | צדק 2.0

  9. פינגבק: יקר בישראל | חזיר קפיטליסטי

זה לא בריא לשמור בלב

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s