קריאה לסילוק עומר ברגותי מאוניברסיטת תל אביב

אחד הפעילים ההרסניים ביותר שקוראים לחיסולה של מדינת ישראל הוא הערבי עומר ברגותי, המועמד לדוקטורט באוניברסיטת תל אביב.

פנו אלי חברים ובצדק, וביקשו לראות על מה המהומה והאם באמת הוא קורא להשמדת מדינת ישראל.

הסתובבתי קצת באינטרנט ומצאתי מאמר שלו, בו הוא טוען שכל ישראל זה פסלטין הכבושה (בניגוד מוחלט להצהרת האו"ם מ 48 ) והוא מסביר למה אין סיבה לדבר אם הכביכול "ארגוני שלום" שמאלנים ישראלים :  הם עדיין ציונים ועדין חושבים שיש כאן מקום למדינה ישראל יהודית. אז אם מי כן הוא חושב שהערבים צרכים לשתף פעולה ?

Based on the above, the only true fighters for peace in Israel are those who support our three fundamental rights: the right of return for Palestinian refugees; full equality for the Palestinian citizens of Israel; and ending the occupation and colonial rule. Those are our true partners. They ALL support various forms of BDS, not only out of principle, but also because they realize that genuine, sustainable peace and security for all can never be achieved without justice, international law, universal human rights and, most crucially, equality. BDS will only strengthen that true peace – with justice – movement in Israel and everywhere else.

כלומר, התנאים שהוא מציב לדיאלוג הם :

  1. חזרה של כל הפליטים הערבים – כמובן שהמשמעות של פליטים בהקשר הישראלי שונה מהמשמעות העולמית. רק בהקשר הערבים של פלסטינה/ישראל הפליטות עוברת בירושה, ומכפר קטן שברחו ממנו 3 משפחות יש לך היום אלפי אנשים הטוענים לפליטים, למרות שעברו 60 ורוב האנשים שהיו  שם כבר מתו. (ב 48' היו רשומים פחות ממיליון איש, ב 2008 כ 4.8 מליון ערבים רשומים כפליטים).
  2. זכויות שוות לערבים שחזרו לשראל = סיומה של מדינת ישראל
  3. סיום המשטר הקולניאליסט – בהתייחס לכל מדינת ישראל ולא לשטחים של 67' זה אומר השמדת מדינת ישראל.

.

לפרטים ולחתימה על עצומה.

20 מחשבות על “קריאה לסילוק עומר ברגותי מאוניברסיטת תל אביב

  1. סבבה הבחור מבקש להביא לחורבן מדינת ישראל.
    אז יש לנו שתי אפשרויות:

    1. למנוע ממנו דוקטורט, ולישכה באוניברסיטה. מה יהיו התוצאות אז? (סביר להניח שהוא ילך למקום אחר בעולם וירצה שם את משנתו, וסילוקו רק יחזק את הטיעון שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהיד).
    2. לתת לו להיות איש אקדמיה, ולאלץ את עצמנו ללמוד להתווכח איתו. מה יקרה אז? (נלמד לשפר את הטיעונים שלנו. נלמד לשפר את ההסברה. מתוך הדיונים, נחשוף את רצצונותיו האמיתיים). בקיצור, אני רואה רק טוב, בהישארותו באקדמיה. גם נרוויח יכולת דיון משופרת, גם נרוויח חברה יותר דמוקרטית, וגם נרוויח פחות הוכחה להיותנו מדינת אפרטהיד.

    לבסוף, רוח לא בונים באלימות, אלא בדיונים 🙂

  2. אני ממש לא מסכים עם הניבוים שלך.
    1. אנשים שמאמינים שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד לא עושים את זה על סמך המציאות או ההיגיון, זה נובע מתוך שינאה. (או מתוך אהבה לתרבות הערבית, לא יודע מה יותר גרוע). שום מהלך שנעשה לא יוסיף או יגרע מהאמונה הזו שלהם וזה לא הגיוני לתכנון את ההוצאות הציבוריות שלנו לפי מה שאויבנו יחשבו עלינו.
    2.רצנותיו כבר גלוים היום. מבחינתו ההצהרה על הקמת מדינת ישראל של האו"ם ב 48' זה פשע, וכל שטח ישראל זה שטח כבוש.

    מה אם תוצאות נוספות ?
    – הוא מקבל כספי ציבור ויכול להשתמש באמצעים שניתנו לו ע"י המדינה (לשם מחקר) לשם הפצת שקריו, שיכנוע סטודנטים צעירים וחלשי אופי.
    – הטענות שלו מקבלות לגיטמציה ע"י הממסד הישראלי, ובכך יש מעין התנצלות על עצם קיום המדינה.

    צריך לעשות הבחנה – יש דעות ויש הפצת הסטה. אין בעיה עם חילוקי דעות. יש בעיה ויש סיכון בהפצת הדעות של אנשים כמוהו, סיכון שמגיע לסיכון חיים שלי ושלך, ואין סיבה שמשלם המיסים יתרום לזה.

  3. אני מציע שבאותה הזדמנות גם נחסל את על האנשים שחושבים כמוהו (משהו כמו שני מיליארד אנשים).

    בשביל דמוקרטיה, אדם כזה הוא מתנה. אם היית מתעמת איתו, ומראה היכן הוא טועה, היית לומד כיצד לשכנע אנשים בטעיות של אותו אדם.

    אבל כיוון שבימין יש אנשים שתמיד פונים להפעלת סנקציות, ולא להגיון, יוצא שהימין אף פעם לא מפתח את יכולת התקשורת שלו, ואז מוצא את עצמו מתבכיין על כך שהשמאל שולט בתקשורת ובבלוגוספירה.

    אני מציע לך לאמץ את השרירים הדמוקרטיים שלך, ואת יכולת החקירה, כדי לבנות טיעונים רציניים כנגד הטענות שלו. בסוף עוד תלמד לסחוף אחריך אנשים אינטלקטואליים… 😉

  4. אני חושב שחלק ממה שהוא אומר לגיטימי. לא מתוך שנאה עצמית או תפיסת צד אוטומטית אלא שאני משתדל להסתכל על הסיפור ממבט נייטרלי ואז להחליט לפי המטרות שלי פה.

    מבחינת צדק נטו, ברור שפליטים, במידה והם באמת כאלה, מגיע להם פיצוי על המצב שלהם. כמו שהם גורשו כי הם היו פה והיתה מלחמה וזה נורמלי שדברים כאלו קורים במצבים כאלה, ככה גם היתה החלטה של האו"ם שישראל צריכה לתת להם לחזור – החלטה שישראל לא קיימה. ככה שבמובנים של צדק אוניברסלי מנקודת מבט נייטרלי – לא היינו בסדר ומגיע להם פיצוי.

    פה הייתי אומר שזה קשה עד בלתי אפשרי לקיים מדינה שבה בבת אחת יהיה רוב פלשטינאי משמעותי. לכן צריך למצוא איזו פשרה. אישית אני לא מרגיש שחייבת להיות מדינה עם שלטון יהודי אלא העיקר לשמור על החופש והדמוקרטיה שאני חי תחתה. בשביל זה כנראה נצטרך לעשות פשרות אבל זה גם לא אומר שנקבל את כל הפליטים חזרה – גם ברגותי יצטרך להתפשר כדי להגיע לאנשהו.

    2 – כל ערבים שלא יחיו במדינה הדמוקרטית ללא ספק צריכים להינות מאותן זכויות כמוני. אני מאמין שמדינה לא דמוקרטית היא מנוגדת לאינטרסים שלי גם כעברי וגם סתם כבן אדם. כדי שהזכויות והחופש שלי ישמרו אני צריך לתת גם לאחרים את אותן זכויות וחופש וכשכולנו נחיה טוב והחינוך יהיה בהתאם – אוכל להיות בטוח שהזכויות שלי ישמרו.

    3 – פה אני מניח שהוא מתכוון לשליטה היהודית על השטחים ופה אני מסכים איתו. או שתהיה דמוקרטיה בשטחים או שתהיה שם מדינה נפרדת. אי אפשר להמשיך במצב הקיים.

  5. טל,
    אתה תוקף את איש הקש.
    אני אומר שהאדם הזה לא צריך לקבל משכורת ציבורית, ואתה מגיב כאילו קראתי לפגיעה בו. אלה דברים שונים לחלוטין שעד עכשיו חשבתי שמתחת לרמתך.

    הנה (בפעם השניה) הציטוט מן העצומה :

    "1. קיום של דיונים כנים בין מר ברגותי ועם אנשי הסגל האוניברסיטה, בעלי ידע רחב בנושא של הסכסוך הישראלי-ערבי, אשר נאמנים לרעיון של מדינת ישראל כמדינת היהודים שמעניקה זכויות שווים לכל אזרחיה ואשר שואפת לשלום עם כל האנשים באזור בתוך גבולות בטוחים, כדי להשפיע עליו לראות את כל הנושא הישראלי-ערבי באופן הוגן יותר. סביר להניח שאתיקה, אם זה אכן מה שהוא לומד, אמורה ללמד אותו יושר אינטלקטואלי לפחות."

    חוץ מזה, שאר הכתיבה שלך זה הד הומינם שלא ראוי להתייחסות.

    ירדן –
    יש קצת בלאגן בדבריך.
    1. ההגדרה של פליטים פסלטינאים שונה מכל הגדרה של פליטות בעולם. האם כל האשכנזים בישראל הם פליטים אירופאים? הם כל המזרחים בישראל הם פליטים של מדינות ערב? לא. כי פליטות לא עוברת בירושה. בשום מקום בעולם, עפ"י החוק הבינלאומי פליטות לא עוברת בירושה מלבד המקרה של אונר"ה והערבים שלנו.
    2. ב 48' היתה הכרזת המדינה ע"י האו"ם, היתה להכרזה הזו תגובה ערבית חד משמעית. לשמחתנו הם הובסו במלחמה. הובסו. ניסו לרצוח ולהשמיד אבל הובסו. אני לא מתכוון להתנצל על זה, אני לא מתכוון לתת פרס לכל ערבי שרוצה חלק ממה שנבנה כאן ע"י יהודים ב60 שנה האחרונות.

    בהמשך אתה כותב :
    "כל ערבים שלא יחיו במדינה הדמוקרטית ללא ספק צריכים להינות מאותן זכויות כמוני. "
    זה wishful thinking , יש לך ראיה אחת, עדות אחרת הקשורה למציאות, משהו שיכול להצביע על הרצון של הערבים לחיות בדמוקרטיה? שילטון דמוקרטי זה נוגד את כל ערכי התרבות והדת שלהם, זה לראות אדם אחר כאילו הוא דומה לך שבעצם הוא שונה לחלוטין.

  6. טל

    אתה חי במן עולם מנותק לחלוטין מכל מציאות שזה לא יאומן.
    לפי המשנה שלך אם יורקים עליך פשוט תפתח מטריה…

    חלאס באמת יש גבול לכמה מקום נותנים לפוליטיקלי קורקט המגעיל הזה.
    לא ניתן לקיים דיון עם בן אדם כמו ברגותי.
    אם באת עם בסיס הסברתי חלש אולי עם דיון איתו תפתח כמה טיעונים אבל מהרגע שיש לך בסיס טיעוני חזק מה זה יתן לך לדבר איתו?! מה – תשכנע אותו כאילו??
    נכון שצריך לדעת איך לענות על טיעונים כאלה כי אי אפשר להעלים את השיח הזה לצערנו, אבל אף חברה דמוקרטית לא יכולה להרשות לעצמה לסבול נוכחות, התנהגות ופעולות כמו שלו.

    ההתנשאות שלך פשוט מבחילה
    "בימין" לא יודעים איך להתנסח? בגלל זה השמאל שולט במדיה?
    אתה מחשיב את עצמך אדם נאוד ומדבר בצורה כזאת?! תתבייש לך!
    אני ממליץ לך לשמוע ולקרוא את אראל סג"ל או את ביבי… אין ספק שהם לא יודעים כיצד להתנסח, אינם משכילים ובעצם סתם ניאנדרטלים ללא השכלה.
    ועדיין צמצמו לסג"ל את הטור שלו במעריב יותר ויותר, צנזרו אותו ובסוף אילצו אותו להתפטר ולעבור למקור ראשון.
    וזה למה? כי הוא ימני ולא יודע להתנסח?
    לא! כי הסיבה שהשמאל שולט בתקשורת ובבלוגוספרה טמונה במספרים נטו!

    החברה שאליה אתה שואף היא חברה מנוונת, שזנחה את היצרים הטבעיים הכי בסיסיים שלה כמו הישרדות, ואת הערכים הכי גבוהים שלה כגון סטנדרטים בסיסיים לתרבות דיון. בעיניך להתגונן מפני אדם שרוצה ברעתך נקרא אפרטהייד?!

    להשאיר את ברגותי באקדמיה לא משפר את הדיון אלא מוזיל אותו, מעוות אותו ויוצר סטדנרטיים מעוותים של מה לגיטימי או אקדמי,הנה גם הבישוף האנטישמי שהאפיפיור רצה להשיב לכנסייה אך הדיח בסוף – גם הוא הסתמך כביכול על מחקר "אקדמי" שגרס כי השואה לא היתה ולא נבראה.
    אז בשם האקדמיה נראה לך נכון לתת למחבר לפרסם או לקדם את המאמר הזה? זה אקדמי?!
    ע"פ חוק מדינה בכמה וכמה מדינות אירופאיות זה לא חוקי – גם למדינות אלה כמו גרמניה ובריטניה תקרא מדינות אפרטהייד בגלל זה?

    להשאיר את הטינופת הזה באקדמיה לא משפר את הדמוקרטיה ובטח שבטח לא משפר לך את יכולות הדיון.
    זה מראה שאם אפילו ישראל נותנת לו להישאר באקדמיה אז "כנראה שיש משהו לגיטימי או נכון במה שהוא אומר", אז אולי היה צריך להשאיר פה את לב גרינברג? או נועם חומסקי…?

    לכל דמוקרטיה יש סייג בהסתה. דבריו של ברגותי הם הסתה פרועה מהסוג החמור ביותר! מקומו של אדם כזה הוא בתא קטן בכלא.
    לא – הדברים שלו לא לגיטימיים!
    לא אין לו זכות אפילו תחת חופש הביטוי בדמוקרטיה לומר אותם!
    לא – אין לו מקום בין אנשים מתורבתים כשהוא קורא להשמדתה של מדינת ישראל!

    ולא – עם אנשים כמוך שחושבים שעדיף לתת לו לירוק את הרעל שלו מאשר או להכניס אותו לכלא או לגרש אותו מפה קיבינימאט כנראה שלא נישאר פה עוד הרבה זמן.

    אתה לא אדם נאור, אתה אדם חלש, פחדן ועם פירוש מעוות וגרוטסקי למה משמעותה של דמוקרטיה.

  7. איתמר,

    עיינתי במאמר של ברגותי אבל לא מצאתי בו את הטענה ש"כל ישראל זה פלסטין הכבושה". לאיזה קטע במאמר בדיוק אתה מתכוון?

    באשר להתנגדותו ל"מדינה יהודית", נראה לי שהדבר לגיטימי – כל אזרח במדינה זכאי לשאוף להשפיע על אופי המדינה. "מדינת היהודים" אינה חייבת להיות "מדינה יהודית". טבעי הוא שאזרח שאינו יהודי ירגיש מאויים על ידי היותה של המדינה שהוא חי בה "מדינה יהודית". נדמה לי שישנם גם יהודים חילונים שחשים כך.

  8. יורם,
    הנה מישהו שמדבר קצת בהיגיון.
    ברגותי מתנגד למדינה יהודית, זה נכון מבחינתו כי הוא ערבי.
    רק אנשים שמזלזלים בערבים, בתרבות שלהם וחושבים שהם אנשים ללא טיפת כבוד עצמי יכולים להאמין שערבי יסכים לחיות בשלום במדינה שהדגל שלה הוא כחל ולבן עם סמל יהודי, המנון יהודי, חוקים יהודים ובית ליהודים. הערבים לאומנים לפחות כמו היהודים, ואין סיבה שהם יסכימו לחיות תחת שילטון יהודי, אלא אם הם יותר חלשים (ויכולים לחיות מביטוח לאומי שהיהודים משלמים).
    אז אתה צודק ב 100%, מבחינתו ההתנגדות היא לגיטימית. מבחינתי היא לא. אני רוצה לחיות.

    מה נראה לך המשמעות של הכנסת 4.8 מיליון איש בעלי זכות בחירה לתוך ישראל, ומסירה של יו"ש לאש"ף ? הקמת של דמוקרטיה סטייל שוויץ? ניו-זילנד?

    הערבים יחיו לפי התרבות הערבית ולפי הדת הערבית – מצווה מבחינתם לכבוש את האדמה הזו. אין שום רצון להקמת מדינה דמוקרטית או שילטון שמכבד את כבוד האדם, השילטון שהם רוצים זה שילטון האסלם. רוצה לדעת מה זה שילטון האיסלם? אל תשאל אותי, תסתכל על השכנים שלנו וזכויות האדם שהם זוכים להם שם ותדע לבד.

    לגבי "ישראל היא הפסלטין הכבושה" – אתה יכול לראות את זה לפי השינאה שיש במאמר לציונות וחוסר קבלה שיש לו אפילו לארגונים כמו "הגדה השמאלית" . הוא אומר שהוא לא מוכן לדבר עם ארגוני שמאל,ותקף אותם בלשון חריפה ביותר, כי הם "לא בעד סיום המשטר הקוליאליסטי". ארגוני השמאל הקיצוניים מזמן כבר הודיעו שהם מוכנים למסור את יו"ש לידי אש"ף, אך זה לא מספיק לו.

    אתר הגדה השמאלית :
    http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=6253

  9. איתמר,

    > לגבי “ישראל היא הפסלטין הכבושה” – אתה יכול לראות את זה לפי השינאה שיש במאמר לציונות וחוסר קבלה שיש לו אפילו לארגונים כמו “הגדה השמאלית”.

    אם כך, יש לדייק – ברגותי עויין את הציונות (או את מה שהוא תופס כ"ציונות"), אבל אינו טוען ש"כל ישראל היא פלסטין הכבושה". למעשה, מאחר שנראה שהוא מרבה להשען על טיעונים חוקיים ועל החלטות האו"ם, נראה שעמדתו מובילה לפתרון דו-מדינתי, על פי המתכון המקובל.

    > מה נראה לך המשמעות של הכנסת 4.8 מיליון איש בעלי זכות בחירה לתוך ישראל, ומסירה של יו”ש לאש”ף?

    אני מסכים איתך שאיזרוח מליוני פלסטינים בישראל הוא מסוכן. ברם, תשומת לב לדברי ברגותי מעלה שזו אינה דרישתו. הנוסחה שהוא משתמש בה מדברת על הצורך להכיר "בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים". זו גם הנוסחה המקובלת על פת"ח. פת"ח הבהיר מספר פעמים שמימוש הזכות הזו לא מחייב איזרוח של מליוני פלסטינים. לפי הפת"ח הזכות יכולה להיות ממומשת על ידי שילוב של פיצוי כספי, יישוב מספר גדול של פליטים במדינת פלסטין (בגבולות 67) ויישוב מספר קטן יחסית של פליטים (סדר גודל של עשרות אלפים, כמדומני) בישראל. פתרון שכזה הוצע בהסכמי ז'נבה שקיבלו את ברכתו הבלתי רשמית של פת"ח.

    ראה:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_Accord

  10. אני לא יודע ע"י מי המתכון הזה מקובל בדיוק..

    בכל אופן, הרעיון של הסכמי ז'נבה זה רעיון שהשמאל הישראלי תומך בו, ויכלת לקרוא במאמר מה הוא חושב על השמאל הישראלי, גם על הארגונים הכי קיצוניים, הוא פשוט לא מוכן לדבר איתם, עד שהם יעמדו בשלושת התנאים שלו.

    הויכוח כאן הוא לא על האיש ודעותיו, דעותיו חוקיות ובניגוד להשמצה של טל אני לא קורא לפגיעה בו.
    אני טוען שמשלמי המיסים לא צריכים לשלם את המשכורת של האיש הזה ולא צריכים לספק את התשתיות ל"מחקר" שלו, ובטוח לא את הלגיטימציה של השימוש בשם של אוניברסיטה ישראלית כגוף שעומד מאחוריו, כאשר הוא מפיץ את דעותיו, שקריו ועוסק בתעמולה פעליה כנגד ישראל וצה"ל.

  11. איתמר,

    המתכון העקרוני של שתי מדינות, ישראל ופלסטין, מקובל, נדמה לי, על רוב רובו של הציבור הישראלי (מחד"ש ועד ליברמן), על רוב הציבור הפלסטיני, על רוב הקהילה הבינלאומית, על פי החוק הבינלאומי, ועל פי החלטות שונות של האו"ם. הרושם שלי הוא שברגותי מצדד ברעיון הזה ולפיכך לטעון שהוא קורא לחיסולה של מדינת ישראל זה לא מדוייק.

    באשר לסילוק מהאוניברסיטה: ישנם הרבה אנשים באוניברסיטאות שמקדמים רעיונות שאנשים אחרים מוצאים שגויים או מסוכנים. נראה לי שנסיון להרחיק אנשים מהאוניברסיטה צריך להיות מוגבל למקרים קיצוניים – ברגותי להבנתי אינו מקרה שכזה.

  12. יורם,
    זה ממש לא מדויק.
    הרעיון של העברת שטחים לאש"ף כבר נבדק בעבר.
    זה הוביל להרבה סבל לשני הצדדים. לצד היהודי שסבל מהפגזות בלב ת"א וחוסר תחושת ביטחון ולצד של הערבים שסבלו ממאות רציחות על רקע פוליטי, שחיתות וכפיה דתית.

    השמאל עושה "מירכוז" לרעיון הזה, אבל עדיין זה רעיון שלא מקובל על הרבה אנשים. עלי למשל הוא ממש לא מקובל והצבעתי ליכוד. הרעיון הזה גם לא מקובל על בני בגין (המשתמש במושג "ערבים שגרים ביו"ש ומסרב עקרונית להכיר במושג "פלסטינאים" ) ועל חברי ליכוד רבים.

    אני נראה בענייך ימין קיצוני כי לא מקובל עלי להעביר את השליטה הבטחונית ביו"ש לידי אש"ף ?

  13. איתמר,

    הדבקת תוויות כגון "קיצוני" אינה משרתת שום מטרה חיובית.

    מבחינה עובדתית, אם אתה דוחה את רעיון החלוקה לשתי מדינות במישור העקרוני אז אתה שייך למיעוט (נדמה לי שמדובר בכ-20% מהציבור היהודי בישראל).

  14. אני שמח שאתה חושב כמוני, תתפלא כמה פעמים אדם שלא מסכים עם העברת יו"ש לאש"ף נקרא בימנו "ימני קיצוני".

    לגבי הקביעה של 20% אני ממש בספק, גם עם מנועי התעמולה המרשימים של התקשורת בארץ, רבים הישראלים הדוחים את הרעיון הזה. הסבר אפשרי לנתון הזה, יכול להיות באופן שאלת השאלה, תראה לדוגמא מספר אפשרויות :

    1. האם אתה בעד שתי מדינות לשתי עמים?
    2. האם אתה חושב שמסירת יו"ש לאש"פ תשפר את ביטחון אזרחי ישראל בתוך הקו הירוק?
    3. בניית רשות מדינית ערבית ביו"ש בעלת כוח צבאי ע"י ישראל, תוביל להגשמת השאיפות הפוליטיות של הערבים ובכך ישתפר המצב הביטחוני של הישראלים.
    4.החלת איסור התיישבות של יהודים ביו"ש והקמת משטר איסלמי שם, עם זכויות האזרחות המלאות של הערבים בתוך תחומי הקו הירוק יובילו לשיפור המצב הביטחוני בישראל.
    5. עדיף לאזרחי ישראל שביו"ש יוקם משטר הלכתי איסלמי אשר יכפה את חוקיו על כל הערבים וגם על היהודים אשר גרים ביו"ש.

    אין איך לבדוק את זה כרגע, אבל תסכים איתי שכל שאלה כזו תוביל לדפוס תשובות שונה, למרות שהסוגיה היא אחת. אתה פשוט בוחר להגדיר אותה בצורה של "שתי מדינות לשתי עמים" תוך התעלמות מהניסיון שיש מתהליך אוסלו ומהתרבות הערבית.

  15. אין למנוע מברגותי תואר בגלל דעות פוליטיות, גם אם מרגיזות. פעילות הרסנית, אם איננה חוקית מצריכה טיפול פלילי ולא אקדמי. מה שכן ראוי להתייחסות ע"י האקדמיה הם הנקודות הבאות:
    1. דיוק אקדמי. עבודה ראויה לתואר רק אם היא עבודה המדייקת בעובדות. דעות ותזה מגמתית המסלפת מציאות – כפי שלעיתים קורה במהלך הנסיונות לשלול את זכות הקיום של עם ישראל, אינה ראויה לתואר. דומני שתזה על הכחשת שואה למשל לא תמצא ראויה לתואר. לכן יש להתיחס לתוכן ולהעניק תואר רק על עבודה ראויה. דעות בד"כ לא שוללות אבל גם לא מזכות בזכות לדוקטורט.
    2. קריאה לחרם אקדמי פוגעת באושיות התפיסה האקדמית ולהנהלת האוניברסיטה יש דילמה מעניינת אם אם להסמיך את מי שכופר באופן בסיסי בעצם זכות קיומה של האקדמיה. שאלה מעניינת אחרת היא מדוע מי שבאופן בסיסי כופר בעצם זכות קיומה של האקדמיה הישראלית מעוניין כל כך בתואר שהיא מעניקה, אבל זאת שאלה לפסיכולוגים.
    3. למעשה הקריאה היא לחרם גזעני. בקריאה לחרם על האקדמיה הישראלית, הכוונה לחוקרים יהודיים בלבד כיוון שאני בטוח שאין כאן קריאה לחרם על חוקרים פלסטיניים הפועלים באקדמיה הישראלית. ברגותי לא מקדם חרם על פעילותו שלו אני מניח

    Fדי שהעצומה תזכה להתיחסות, יש לנסחה בטיעונים הראויים.

  16. אפי,
    הקריאה (שלי לפחות, אבל אני לא מארגן העצומה) היא לא למניעת תואר. ברגותי רוצה לקבל לימודים ותואר באוניברסיטת ת"א. הוא רוצה שהמדינה תסבסד לו את התואר שהוא ילמד בבניין שהמדינה בנתה וינחה אותו בתזה מרצה שהמדינה משלמת לו משכורת. מה ההיגיון בזה, כאשר אנחנו יודעים את דעותיו ופועלו ?
    לגבי הטענות שלך :
    1. הוא מעוניין להשלים תואר גבוה בתחום האתיקה, נראה לך שיהיה שם "דיוק בעובדות" או קשר למציאות ?
    2.אני לא פסיכולוג, אבל תכלס אם מציעים לאדם תואר מסובסד במדינה בה הוא גר, הוא יקח. אין כאן משהו יותא דופן, ערביי ישראל אשר חלק נכבד מהם תומכים בפעילות טרור נגד ישראל לא מונעים מעצמם להנות מהביטוח הלאומי שהציבור היהודי מממן, אז למה לא להרוויח תואר אם אפשר?

    למי שמעוניין לדעת עליו עוד, הנה ההרצאה שהוא נתן בכנס על "האפרטהייד הישראלי", בה הוא מסביר על החרם האקדמאי שהוא ארגן :

    http://jewssansfrontieres.blogspot.com/2009/03/omar-barghouthi-on-cultural-boycott-of.html

  17. זו גזענות לשמה. במידה וזה היה יהודי בעל דעות מאד דומות (אני מכיר כמה) אז זה לא היה מפריע לאף אחד.

  18. זו לא גזענות, זו הגנה עצמית.
    אותו דבר היתי אומר על אנשי התקשורת כמו עמירה הס או גדעון לוי ועל אנשי האקדמיה כמו ניב גורדון או לב גרינברג – במידה והיו מתבטאים באותה צורה או פועלים בצורה פעילה לפגוע באדקמיה הישראלית, כמו החרם שברגותי יזם.

  19. שלום רב,

    אחד הדברים החשובים ביותר לצד הן התורה והן האינטלקטואליה זה שעברי ישראל סובלים משני בעיות עיקריות, זההדברים שהורסים עצמם.

    1. אין להם מנגנון פנימי רוחני ומוסרי עמוק שמאלץ נפשם להסתכל כלפי פנים ולתת ביקורת אישית אודות מעשים.

    2. אי לקיחת אחראיות אישית, משמע שלא מסוגלים להטמיעה החלטות עקב עיוותים רוחנים לצד אמונה באלוהי ישראל.

    אשמח לדון אודות הדברים, אך הדבר החשוב בותר הוא לא להעניק לו כלל תגובה, כלי חזק נשבר מתי שאין בו מילואים, המאמר אינטלקטואלי ולא יותר, לא להתייחס כלל ואני ממליץ לראות אותו ולנסות למצוא את הנקודות החשובות להתייחסות.

    הסוד בתיקון וחשיפת דברים היא לא להתייחס, כמו כן כנסו והצטרפו למאבק ומחאה פוליטית שכמייסד תנועת התגלות יעפל להגשמת חזון לעם ישראל.

    הבעיה היא פנים הארץ, יהודי מול יהודי, שנסגור פנים בעיה יתוקן החוץ.

    בברכה, גיא

כתוב תגובה לItamar לבטל